‘๐๐ฌ ๐ธ๐ช๐ญ ๐ข๐ญ๐ต๐ช๐ซ๐ฅ ๐ข๐ข๐ณ๐ฅ๐ช๐จ ๐จ๐ฆ๐ท๐ฐ๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ฏ ๐ธ๐ฐ๐ณ๐ฅ๐ฆ๐ฏ. ๐๐ข๐ต ๐ฌ๐ฐ๐ด๐ต ๐ฎ๐ฆ ๐ป๐ฐ๐ท๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ฆ๐ฏ๐ฆ๐ณ๐จ๐ช๐ฆ. ๐๐ข๐ข๐ณ ๐ช๐ฌ ๐ธ๐ช๐ญ ๐ฐ๐ฐ๐ฌ ๐ฏ๐ช๐ฆ๐ต ๐ฐ๐ฑ๐ฆ๐ฆ๐ฏ๐ด ๐ฅ๐ฆ ๐ฃ๐ช๐ต๐ค๐ฉ ๐ญ๐ฐ๐ฑ๐ฆ๐ฏ ๐ถ๐ช๐ต๐ฉ๐ข๐ฏ๐จ๐ฆ๐ฏ.’
Hier gebeurt veel interessants.
Om te beginnen de pendule die van het ene uiterste naar het andere uiterste zwiept.
Deze dame wil bij aanvang altijd aardig gevonden worden. Gedurende het gesprek komt ze erachter dat ‘altijd’ wel heel vaak is. Dat dit bijzonder weinig ruimte laat voor ook eens een keertje een slechte bui mogen hebben. Die ze heus wel eens heeft, omdat ze ook maar een mens is, met wisselende stemmingen.
Maar dan…
Gaat ze zonder nadenken naar het (voor haar) tegenovergestelde: de bitch uithangen.
Terwijl er nog een wereld zit tussen ‘aardig’ en ‘bitch’.
Tegelijk verglijdt de focus.
‘Ik wil altijd aardig gevonden worden’ versus ‘Maar ik wil ook niet opeens de bitch lopen uithangen’.
Die eerste zin is hoe ze wil dat andere mensen haar zien/beoordelen.
Die tweede zin is een veroordeling van haar (gedrag) als ze geen energie zou steken in altijd aardig gevonden willen worden.
Die verglijding vond ze interessanter om te onderzoeken.
Dus dat deden we.
Met uiteindelijk een betekenisvolle vraag voor haar om met zich mee te dragen en geregeld aan zichzelf te stellen: ‘๐๐ช๐ฏ๐ฅ ๐ช๐ฌ ๐ฎ๐ฆ๐ป๐ฆ๐ญ๐ง ๐ฏ๐ถ ๐ข๐ข๐ณ๐ฅ๐ช๐จ?’
Waarbij ze verheugd opmerkte dat ze de nadruk kan leggen op ‘ik’ โ dus niet wat anderen zouden vinden, maar wat vindt ๐ฃฬฒ๐ฬฒ๐ฬฒ? Of op ‘aardig’ โ wat is dat eigenlijk?
En ik ben haar enorm dankbaar dat ik dit mocht opschrijven en delen. Ze drong er zelfs op aan, omdat ze vond dat dit een heel ander beeld gaf van mijn werk.
Daarom bij dezen: dit doe ik dus รณรณk.
Ook behoefte aan wat meer helderheid over je eigen denken?
Boek een individuele sessie. Kan dus met รฉn zonder verhalensausje.